@article { author = {Keymanesh, Mahmoud‌ Reza and Mohammad Karimi, Mohammad and Taghinezhad omran, Ali}, title = {Evaluation of the Effect of Aging on the Long-Term Performance of WMA Containing High Percentage of RAP Based on the Results of SCB Test at Intermediate Temperature}, journal = {Civil Infrastructure Researches}, volume = {8}, number = {1}, pages = {1-20}, year = {2022}, publisher = {University of Qom}, issn = {2783-140X}, eissn = {2783-140X}, doi = {10.22091/cer.2021.7526.1320}, abstract = {With regards to the increase in stiffness for the asphalt mixture containing RAP, the improvement of rutting is predictable, but with increasing aging level and increasing stiffness in mixtures containing high percentages of RAP, problems such as cracking at low and intermediate temperatures is formed in the long-term. In this study, the long-term fracture performance of WMA mixtures containing high percentage of RAP at 250c was evaluated using a SCB test. To conduct the research, different amounts of RAP (0, 50, 75, and 100%), a rejuvenator, Zycotherm as WMA additive and 85/100 asphalt binder were used. To apply different levels of aging, the samples were kept in the oven for 3, 5, 7 and 9 days at 850 C. The results showed that with increasing the amount of RAP and the aging level of the samples, the Pcr and the KIC increased, but the U decreased. Also, in order to compare the long-term performance of asphalt mixtures containing different percentages of RAP, the area under the Jc - aging is determined and it was concluded that in the long-term, samples without RAP show 8, 34, and 52% more resistance to cracks than samples containing 50, 75, and 100% RAP.}, keywords = {WMA.RAP,Failure,Aging,SCB test}, title_fa = {ارزیابی تأثیر پیرشدگی بر عملکرد بلندمدت مخلوط‌های آسفالت گرم حاوی مقادیر زیاد تراشه آسفالت بر پایه نتایج آزمایش خمش نیم‌دایره‌ای (SCB) در دمای میانی}, abstract_fa = {با توجه به افزایش سختی آسفالت برای مخلوط حاوی تراشه آسفالت (RAP)، بهبود خرابی شیارشدگی، قابل پیش‌بینی است، اما با افزایش سطح پیرشدگی و افزایش سختی در مخلوط‌های حاوی درصدهای بالای تراشه آسفالت، مشکلاتی نظیر ترک‌خوردگی در دمای پایین و دمای میانی (کاهش مقاومت در برابر ترک‌خوردگی) در بلندمدت شکل می‌گیرد. در این پژوهش، تأثیر پیرشدگی بر عملکرد شکست مخلوط‌های آسفالتی گرم (WMA) حاوی درصد بالای تراشه آسفالت در بلندمدت در دمای میانی (℃25)، با استفاده از آزمایش خمش نیم‌دایره‌ای، مورد ارزیابی قرار گرفت. برای انجام تحقیق از مقادیر مختلفی از تراشه آسفالت (صفر، 50، 75 و 100 درصد)، روغن گیاهی به عنوان عامل جوانساز، زایکوترم به عنوان افزودنی مخلوط آسفالتی گرم و قیر 100/85 به عنوان قیر جدید استفاده شد. برای اعمال سطوح مختلف پیرشدگی، نمونه‌ها مطابق با مطالعات پیشین به مدت 3، 5، 7 و 9 روز و در دمای ℃85، درگرمخانه نگهداری شدند. نتایج نشان داد با افزایش مقدار تراشه آسفالتی و افزایش سطح پیرشدگی نمونه‌ها، حداکثر نیروی لازم برای شکست و ضریب بحرانی شدت تنش KIC، افزایش ولی انرژی کرنشی U کاهش یافت. همچنین، به منظور مقایسه عملکرد بلندمدت مخلوط‌های آسفالتی حاوی درصدهای مختلف تراشه آسفالت، سطح زیر منحنی انرژی کرنشی رها سازی شده (Jc)- پیرشدگی، تعیین و نتیجه گرفته شد که نمونه‌های بدون تراشه آسفالت 8، 34 و 52 درصد مقاومت بیشتری در برابر ترک‌خوردگی نسبت به نمونه‌های حاوی 50، 75 و 100 درصد تراشه آسفالت از خود نشان می‌دهند.}, keywords_fa = {آسفالت‌گرم,تراشه‌آسفالت,شکست,پیرشدگی,آزمایش خمش نیم دایره‌ای}, url = {https://cer.qom.ac.ir/article_2040.html}, eprint = {https://cer.qom.ac.ir/article_2040_04d6670a9458964c60f306b81e3345bd.pdf} }